вторник, 9 май 2017 г.

***



- От къде се купуват бастуни?

Убива ме с тия въпроси. Сещам се за онзи път, след детското тържество в градината. Беше ужасно доволна, че е била баба Меца, редуваха се с Катрин и Николчето, за да не се уморяват, но всяка знаеше думичките и на останалите. Отидохме да се почерпим, а дядо й дойде с нас. По пътя, както си подскачаше, се обърна се към нас с дядо й:
- Какво е секс?
Удържах се да не прихна и да не погледна към него. Той се притеснява от всичко – за нея, че пита, за мен, че трябва да отговоря, и за себе си, че е там в този момент.  

Удържам смеха – за децата е важно да ги взимаш на сериозно. И сега, с този бастун. Откъде го измисли? Взимам я на сериозно и отговарям. Ще ми се да попитам как се е сетила за това, но после.

Понякога й отговарям особено, нарочно. Но като видя как се кокори неразбиращо към мен и като чуя упрека й „Мамоооооо”, се отказвам. Беше ме попитала веднъж къде отива татко й. На шега отвърнах: „На Северния полюс”. Не знаех, че ще го вземе на сериозно. Когато той се върна от магазина, тя се хвърли към него с думите: „Беше ли ти студено без шапка?”. Насред лято. От тогава я взимам на сериозно за всичко. Дори за бастуните. Но понякога направо ме убива с тези въпроси.


Няма коментари:

Публикуване на коментар